13.01.2019

ALICE - Plecak "S"


Kilka lat temu gdy zaczynałem gromadzić sprzęt i wiedzę o nim, nie miałem pojęcia że coś takiego istniało. Minęło kilka lat i w internecie natrafiłem na tajemnicze zdjęcie.

źródło (https://westernrifleshooters.wordpress.com/2014/01/27/thoughts-on-alice/)

No dobra M'kę i L'kę mam w kolekcji. Ale o co chodzi z tą S'ką? Nigdzie tego nie można kupić. Nigdzie nawet nie ma zdjęć tego ustrojstwa. WDF? No i się okazało że to prototyp z lat 60. To może go sobie uszyję? Jako dawca posłużył worek z L'ki i szelki do oporządzenia. Wyszło to tak.







Jako że miałem dostęp tylko do jednego zdjęcia, nie jest to wierna kopia. To raczej moja wariacja na temat najmniejszego plecaka z rodziny ALICE. Wnętrze to zwykły worek zaciągany paracordem. Dodatkowo zapinany małą klapą. Na froncie pojedyncza kieszeń. Po bokach po jednej taśmie pionowej do troczenia, oraz po jednej podwójnej komórce pod np. ładownice. Wszystko z materiałów jak w oryginale. System nośny to przerobione szelki od oporządzenia ALICE.







Pewnie w latach 60 nie użyli by fastexa na pasku piersiowym. Ale co tam.

2 komentarze:

  1. Jak na biwak to koniecznie z wytrzymałym plecakiem, bez tego lepiej się nie ruszać z domu. A co do plecaka? Na https://www.hobby4men.com/silva widzę mnóstwo przydatnych gadżetów na taką wyprawę, jest kompas, latarka czołowa, naczynia turystyczne. W sklepie można znaleźć także odzież taktyczną, obuwie, hamaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry plecak jest jedną z podstaw dobrego przygotowania do biwaku. Odpowiednia odzież i wyposażenie również nam sie przydadzą, jesli chcemy spedzić kilka dni w lesie.

    OdpowiedzUsuń